پرسشهای بی پاسخ دربارۀ تولد علی رضی الله عنه در كعبه

پرسشهایی که مطرح می کنیم از کتاب یا نوشته سابقی گرفته نشده پاسخ این سوال ها نیز در لابلای کتاب ها نیست  هدف از این پرسشها این است که هر مسلمان دلسوز به اسلام و بلکه قبل از آن دلسوز به خود و آینده و سرنوشت خود بیندیشد و از خود بپرسد که آیا حرف های دیگران را بی دلیل تکرار کردن کاری عاقلانه است؟!

چرا نباید برای هر موردی که می شنویم دلیل و پاسخ داشته باشیم ؟ چرا نباید فکر کنیم و آگاهی بدست آوریم ؟ پرسش و کنجکاوی و تحقیق و مطالعه است که انسان را به رشد و تکامل می رساند  بدون تحقیق و مطالعه و کنجکاوی هرگز کسی به سعادت و پیروزی و رستگاری نخواهد رسید.

خلاصه :

پرسش اول: آیا انسان قبل از تولدش مکلف است یا خیر؟

پرسش دوم: آیا جای تولد انسان دلیل سعادت و فضل و برتری اوست؟

پرسش سوم: آیا صرف متولد شدن در یک مکان مقدس مثل کعبه معظمه دلیل بر امتیاز خاصی مثلا امامت اوست؟

پرسش چهارم: برفرض اینکه ثابت شود که علی (رضی الله عنه) در کعبه متولد شده آیا این سبب فضیلت اوست؟

پرسش پنجم: کدامیک افضل و برتر است ؛ امام یا پیامبر؟

پرسش ششم: در صورتی که تولد در داخل کعبه را فضیلتی مسلم برای علی بدانیم؛ آیا این فضیلت ایشان را از پیامبر برتری می دهد؟.

پرسش هفتم: آیا محروم بودن! پیامبر گرامی صلی الله علیه و سلم از فضیلت تولد در داخل کعبه نقصی در حق آن حضرت نیست؟!

پرسش هشتم: اگر نیست پس در حق دیگران چرا نقصی به شمار بیاید؟!

پرسش نهم: آیا در طول تاریخ برای اثبات فضیلت یک پیامبر یا یک امام اتفاق افتاده که تولد او در مکان مقدسی صورت گیرد؛ کدام پیامبر و کدام امام؟!.

پرسش دهم: آیا پیامبران و امامان قبل از نبوت و امامت هم مکلف هستند یا خیر؟!.

پرسش یازدهم: اگر مکلف هستند پس پیامبر گرامی صلی الله علیه و سلم قبل از بعثت چگونه شغل اصلی یعنی دعوت به حق را فرو گذاشته و مشغول تجارت شدند؟!.

پرسش دوازدهم: اگر نیستند پس فضلیت تراشی برای امام قبل از امامتش چه سودی دارد؟!.

پرسش سیزدهم: آیا امام قبل از سن بلوغ از امامت خود خبر دارد یا خیر؟!.

پرسش چهاردهم: اگر خبر دارد , كه این خلاف حكمت الهی است زیرا كه موسى علیه السلام هشت تا ده سال قبل از نبوت خود مشغول چوپانی بود, و همچنین پیامبر گرامی صلی الله علیه و سلم مشغول تجارت بودند پس امام چگونه از پیامبر متمایز می گردد؟!.

پرسش پانزدهم: و اگر خبر ندارد پس تولد او داخل کعبه یا در دشت و صحرا چه فرقی می کند؟!.

پرسش شانزدهم: بر فرض اینکه تولد در داخل کعبه فضیلت شمرده شود , آیا پیامبران و امامانی که خارج از کعبه متولد شده اند فضیلتشان از علی رضی الله عنه کمتر است؟ یا حضرت عیسی که در خارج از شهر و آبادی در زیر درختی متولد شد آیا -نعوذ بالله- این اهانتی به شمار می آید؟!.

پرسش هفدهم: این مسلم است که اولین و آخرین کسی که بطور اتفاقی در داخل کعبه متولد شد حکم بن حزام بن خویلد اسدی برادر حضرت خدیجه رضی الله عنها است با اینکه ایشان یکی از شخصیتهای معروف قریش بود و سال هشتم هم مسلمان شد و صحابی هم هست و در حنین و بعضی غزوات دیگر شرکت هم کرد تولد ایشان را هیچ کس برای ایشان فضیلت نمی شمارد؟ اگر در عرف عرب چنین چیزی فضیلت بود باید همه سرداران قریش خانه کعبه را محل زایمان فرزندانشان قرار می دادند , پس چرا چنین نکردند؟!.

پرسش هیجدهم: آیا در طول بیست و سه سال نبوت پیامبر گرامی صلی الله علیه و سلم گاهی اتفاق افتاده که پیامبر گرامی صلی الله علیه و سلم این فضیلت علی -یعنی تولد او در داخل کعبه- را به ایشان و سایر صحابه و اهل بیت یاد آوری کنند؟ اگر اتفاق افتاده در کجا؟ در کدام غزوه؟! یا در کدام جمع؟! در غدیر خم یا جای دیگر؟! و اگر اتفاق نیفتاده پس این چگونه فضیلتی است که در طول بیست و سه سال نبوت پیامبر صلی الله علیه و سلم هیچگاه مطرح نشد؟

پرسش نوزدهم: آیا بعد از پیامبر صلی الله علیه و سلم در زمان خلافت خلفای راشدین یا در زمان خلافت خود حضرت علی رضی الله عنه یا در زمان خلافت حضرت حسن رضی الله عنه اتفاق افتاده است یا خیر؟!.

پرسش بیستم: آیا در طول زندگی حضرت علی رضی الله عنه حتی از سوی خانواده و فرزندان و یاران و شاگردان ایشان این فضیلت مطرح گردیده است؟! كي و كجا؟! و اگر نشده پس چرا؟!!.

خدايا ترا بر نعمت عقل هزاران مرتبه شكر و سپاس.

Advertisements

4 پاسخ to “پرسشهای بی پاسخ دربارۀ تولد علی رضی الله عنه در كعبه”

  1. panjereyehamrah Says:

    سلام. به ما هم سری بزنید

  2. اسی Says:

    وقتی که ابوبکر در غار کنار پیغمبر بوده فضیلت است. تولد علی (ع) در کعبه خانه خدا قطعا فضیلت است. اگر بیعت زیر درخت فضیلت است. تولد در خانه خدا فضیلت قطعا فضیلت است. پیغمبر وعلی برادرند افتخار یکی عینا برای دیگری است. اهل بدعت کی تا بحال دانا شده اند شبه می پراکنند برای فرزندان علی (ع) چی فکر کردی پیرو ابوحنیفه که 5 سال در شکم مادرش بود.

    • علی Says:

      شما که قیاس را قبول ندارید و همان ابوحنیفه را در کتاب کافی خود از قول امام صادق لعن کرده اید که قیاس می کند و می گویید دین با قیاس به دست نیاید و اولین کسی که قیاس کرد شیطان بود و غیره…!!! پس چرا ناگهان در اینجا تولد علی را با آیات قران قیاس کرده اید؟ دوست گرامی باید بدانید که خرافات خود را با استناد به قرآن نمی توانید ثابت کنید و آیه غار و بیعت زیر درخت در قران آمده و هر چیز می بایست از کتاب و سنت متواتر اثبات گردد نه بصورت خبری واحد و تازه ان هم از یک نفر کافر!! روایتی که انواع چرندیات در آن موج می زند را عقلهای سالم قبول نمی کنند و علی آن قدر فضیلت دارد و خدا را شکر که ما منصف بوده و منکر آن فضایل نیستیم ولی هر مزخرفی را نیز به آن بزرگوار نسبت نمی دهیم

  3. رهي Says:

    در جواب سوال اول خير
    در جواب سوال دوم بله براي اهل حقيقت اما بايد عينك تعصب را برداشت زيرا خداوند در قرآن وقتي مريم خواست حضرت عيسي را در خانه اش به دنيا بياورد به او گفت از اين جا خارج شو چون اينجا زايشگاه نيست حال اينكه براي مولا علي نه تنها از اينكار جلوگيري نشد بلكه ديوار برايش شكافته شد اگر اين فضيلت نيست پس هيچكدام از فضايل تمام پيامبران فضيلت نيست اين جواب سوال سوم و چهارم هم هست اما سوال پنجم مقام امام زيرا حضرت ابراهيم بعد از مقام عبديت و نبوت و رسالت به مقام امامت رسيد اين حرف من نيست بلكه حرف خداي متعال است و براي امامت سخترين امتحانات را از حضرت ابراهيم گرفت در جواب سوال ششم هرگز اينگونه نيست وپيامبر بهترين آفريده خداوند از ازل تا ابد است سوال هفتم هرگز اين چنين نيست زيرا خداوند در قران به وضوح پيامبر را معرفي كرده چگونه است كه جنابعالي همگان را در كنار پيامبر مياوريد و آنها را همسنگ پيامبر قرار ميدهيد سبحان الله!!!سوال نهم به كوري چشم دشمنان اميرالمومنين اين فضيلت فقط براي حضرت علي است سوال دهم لطفا مغلطه نكنيد زيرا تكليف مخصوص اين دنيا است و ما در عالم ذر و شكم مادر دنياي برزخ و قيامت هيچ تكليفي نداريم سوال دوازدهم اين فضيلت تراشي نيست بلكه اين نشانهاي از طرف خداوند قادر است تا اينگونه شما در گمراهي و ضلالت نمانيد و مولا علي را با ابوبكر و عمر مقايسه نكنيد سوال سيزدهم بله ميدانند در ضمن بايد بدانيد كه حضرت موسي و پيامبر بزرگ اسلام هر دو امام بودند در ضمن آنها در زمانهاي معين دعوت خود را علني ميكردند حضرت والا من واقعا نميدانم شما جواب اين سوالات را نميدانيد و خود را عالم مخوانيد جواب سوال چهارده و پانزده را هم اميدوارم كه گرفته باشيد سوال شانزده نه اين توهين به حضرت عيسي نيست بلكه فضيلت براي مولا علي است سوال هفدهم ما تولد كسي به غير از مولا علي در خانه خدا قبول نداريم و اين يكي ديگر از خيانتهاي دشمنان مولا علي است كه اين معجزه الهي را كوچك جلوه دهند سوال هجدهم زمان تولد پيامبر آتشكده خاموش ميشود و ايوان كسري ترك بر ميدارد و پيامبر از آن در هيچ جا ذكر نميكنند آيا اين دليل ميشود كه اين اتفاق نيافتاده در ضمن مولا علي آنقدر فضيلت دارد كه اين در داخل آن همه فضيلت گم است اگر گفته نشده پس اين واقعه با هحي خدا به ما رسيده واقعا خدا را بر نعمت عقل شكر خدا من و شما را هدايت كند يا علي و من الله توفيق


پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

  • مجموعه تالیفات استاد در یک فایل

    مجموعه تالیفات استاد

    مجموعه کتب ترجمه شده توسط استاد در یک فایل

    مجموعه ترجمه های استاد

    مجموعه مقالات استاد در یک فایل

    مجموعه مقالات استاد

    مجموعه تالیفات و ترجمه ها و مقالات استاد در یک فایل

    مجموعه تالیفات و ترجمه ها و مقالات

  • %d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: